Nu börjar det minsann bli långtråkigt

Den här julen går till historien som en av de märkligaste. Snöovädret visade med all önskvärd tydlighet att det inte var till Österlen jag skulle! Jag som sååå hade sett fram emot att fira jul tillsammans med mamma, pappa och Lilla Frida. Det blev bra ändå men inte som det var tänkt. Tony jobbade ju så Frida och jag åt julfrukost med Hugo innan han försvann iväg till sin mamma.

Det blev en förmiddagsfika hos grannen och Frida fick lekt lite. Innan Kalle Anka kl 3 hann vi med en promenad i bister vinterkyla och rosiga om kinderna dukade vi upp framför TVn för att se Kalle. Fridas första Julafton.

På eftermiddagen kom Svärmor och Svärfar över och vi åt god julmat. Frida slukade prinskorvar, köttbullar och provade både Jansson och sill. Hmm, det kanske inte är något man ska skriva om offentligt? Får jag bannor nu? Som när jag hade svårt att förklara för BVC att Frida doftade pepparkaka... ooops.

Igår var en alldeles lugn och vanlig dag - men jag bjöd in oss till TågOla på middag och filmkväll. Frida och Tony somnade till Invictus men jag och Ola tyckte den var riktigt bra. Se den!

(hmm, det är misstänkt tyst i vardagsrummet nu.. vad gör hon???)

Idag tror jag det får bli ett besök på badhuset - vi får aktivera oss lite. Tony kommer hem vid 2 så då får vi bilen - lite kyligt att dra ut Fridan efter att ha varit på badet tycker jag.


Så här såg det ut när vi var på väg till Ljungbyhed för att fira jul på Lilla Julafton.. Och när vi hade Frida och Hugos kusin på besök till Julfrukost.






 




Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Har du slutat blogga?

Kram M

2011-02-27 @ 12:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0