Dilemma...

Hmmm idag blev jag sådär riktigt osäker på ett beslut jag tog. Blir så ibland. Hugo kom och frågade vida halv 6 om han kunde hyra en film via Teliabutiken på TVn. Sällan något problem men han ville hyra Clash of the Titans eller vad den heter. Jag tänkte nej nej nej. Jag vill inte. Av flera skäl. För att..

Innert inne tycker jag inte att det är en film för någon som är 10 år. Men Hugo har sett den typen av filmer sen han var liten. Innan jag kom in i bilden. Så det kan jag inte säga något om. Och gör aldrig heller. Men JAG gillar inte den typen av filmer, jag fixar inte ljuden och bilderna.

Jag känner också att jag har problem att tycka det är OK när Frida kryper omkring på golvet. Filmen är trots allt från 15 år. Kan hända hon är för liten för att förstå men där är läskiga bilder och skrik o otäcka ljud. Någonstans tror jag ändå att det påverkar. Dessutom orkar inte jag lyssna. Jag orkar verkligen inte. Vardagsrummet ligger precis intill köket så jag kan liksom inte undgå och jag kan inte hålla Frida borta.

Mitt svar blev till slut - Du får se den efter Idol och om det blir för sent får du se klart den imorgon. Jag förklarade att jag tyvärr faktiskt inte orkar lyssna. Jag måste väl ändå kunna bestämma det. Ju.

Det är svårt när man har en stor och en pytteliten.

Hmmm. Men visst måste man väl inte ha några andra skäl än att man faktiskt inte bara vill?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är en häxa! Närå, jag tycker absolut att du kan "begära" att få slippa det där oljudet en fredagkväll. Lika kul som om Frida-Maria skulle köra med Teletubbies hela kvällen ;) Så de där skräniga filmerna får han allt se andra dagar och tidpunkter i såna fall. Tycker jag. Kram

2010-12-03 @ 21:33:18
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Hedda

Japp - en häxa är jag. Men nu sitter han faktiskt o tittar på den men lovade att inte ha så högt ljud. Jag ska göra mallar till pepparkakshus!

2010-12-04 @ 14:30:17
URL: http://perstorpsliv.blogg.se/
Postat av: Käthe

Mitt tips är hörlurar! :)

2010-12-06 @ 09:56:54
URL: http://blogg.amelia.se/kathe
Postat av: Hedda

Käthe - japp, hörlurar får det bli i julklapp!

2010-12-06 @ 20:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0